Frequently Asked Questions

  1. Wat is het verschil tussen DHL verzending en PostNL verzending?

  2. Hoe kan ik bij jullie betalen ?
  3. Hoe verloopt het besteltraject via jullie site?
  4. Wanneer kan ik een puzzel afhalen?
  5. Welke puzzels hebben jullie op voorraad?
  6. Zijn alle puzzels op jullie site altijd leverbaar?
  7. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
  8. Zijn de puzzels op jullie website nieuw?
  9. Waarom kan ik geen review schrijven?
  10. Ik heb een puzzel gevonden op jullie website via Google, maar nu lukt het niet om hem te bestellen. Wat gaat er mis?



  1. Wat is het verschil tussen DHL verzending en PostNL verzending?


    DHL verzending, Nederland:
    Verzending per DHL kost € 5,75 en heeft een overkomstduur van circa 2 werkdagen. Deze verzendmethode is mogelijk voor een pakket tot circa 6 kilogram (ongeveer 6000 stukjes), maar helaas niet voor portapuzzles in verband met de afmetingen van het pakket. Bij het doen van bestelling via onze website is direct te zien of DHL verzending voor de producten in het winkelmandje mogelijk is.

    PostNL verzending, Nederland:
    Verzending per PostNL kost € 6,95 en heeft een overkomstduur van 1 werkdag.

    Kiala en PostNL verzending internationaal:
    De verzendkosten voor een Kiala /PostNL zending naar internationale bestemmingen zijn afhankelijk van de bestemming en het gewicht van uw bestelling. De overkomstduur van deze zendingen is afhankelijk van de bestemming, binnen Europa ligt deze over het algemeen tussen de 2 en 4 werkdagen. In het geval van een Kiala verzending kunt u het pakket bij de dichtstbijzijnde vestiging afhalen.

     

     

     

     



    [Terug naar boven]


  2. Hoe kan ik bij jullie betalen ?
    Er zijn drie opties: contant bij afhalen, Ideal of door middel van een overschrijving (geen Paypal of creditcard), voor de bestelling verzonden wordt. Wij bestellen graag puzzels voor u. Is het uw eerste bestelling, dan vragen wij om uw bestelling te betalen, voor wij de puzzels voor u bestellen. Na een goed verlopen eerste bestelling, hoeft u pas te betalen als de puzzels klaar liggen voor verzending. Na ontvangst van uw betaling, wordt de bestelling verzonden.
    Kiest u in dat geval dus voor "vooruitbetalen" in plaats van Ideal.

    Onze rekening is 5321951 t.n.v. I & R Puzzels te Zwijndrecht.
    Vanuit het buitenland gebruikt u:
    IBAN: NL74INGB0005321951
    BIC: INGBNL2A

    [Terug naar boven]


  3. Hoe verloopt het besteltraject via jullie site?

    Het besteltraject kent vier stappen, namelijk:

     

    Stap 1: Inloggen 
    U logt in op uw account met uw email-adres en wachtwoord. Heeft u nog geen account, maakt u dat aan. Daarbij worden alleen uw adresgegevens vastgelegd, nog niet de bestelling. U kunt er voor kiezen om producten aan uw winkelmandje toe te voegen vóór of na het inloggen op de website. Producten die u in uw winkelmandje stopt voor het inloggen worden namelijk opgeslagen.

    Stap 2: Verzendinformatie 
    U kiest hier de gewenste verzendmethode. Ook kunt u hier een eventueel afwijkend verzendadres opgeven.

    Stap 3: Betaalinformatie 
    U kiest nu de gewenste betalingsmethode.

    Stap 4: Controle 
    U controleert de door u ingevoerde gegevens. Klopt er iets niet dan gaat u terug. Klopt alles dan klikt u op 'Bevestigen'. Daarmee wordt uw bestelling vastgelegd en ontvangt u direct een bevestiging op het door u opgegeven emailadres.

     



    [Terug naar boven]


  4. Wanneer kan ik een puzzel afhalen?
    Afhalen kan op afspraak, doordeweeks meestal 's avonds na 19.00 u of in het weekend. Neemt u gerust contact met ons op voor een afspraak (contactformulier), wij nemen dan (per email) contact met u op.


    [Terug naar boven]


  5. Welke puzzels hebben jullie op voorraad?
    De puzzels die door de voorraadindicatie worden aangegeven als 'groen' hebben wij op voorraad. Andere puzzels kunnen we uiteraard wel voor u bestellen.


    [Terug naar boven]


  6. Zijn alle puzzels op jullie site altijd leverbaar?
    Wij doen er ons uiterste best voor om ervoor te zorgen dat alle puzzels op onze site leverbaar zijn. Het kan echter voorkomen dat een fabrikant besluit een puzzel per direct uit haar assortiment te halen, helaas komen wij hier soms pas achter als we deze puzzel proberen te bestellen. Door regelmatig contact te hebben met de verschillende fabrikanten en leveranciers proberen wij dit te voorkomen, er kan echter altijd een keer iets mis lopen. Wij zullen op dat moment met u zoeken naar een passende oplossing, bijvoorbeeld het aanbieden van een soortgelijke puzzel of, indien u al betaald heeft, het terugstorten van het betaalde bedrag.


    [Terug naar boven]


  7. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    Indien alle puzzels uit uw bestelling voorradig zijn wordt u bestelling verzonden zodra wij uw betaling hebben ontvangen. Als één of meerdere puzzels uit uw bestelling niet voorradig zijn wordt uw bestelling verzonden zodra wij uw bestelling compleet hebben. U kunt de voortgang van uw bestelling volgen in uw account. U ontvangt een bericht met de pakketcode voor het volgen van het pakket als uw bestelling verzonden is.

    [Terug naar boven]


  8. Zijn de puzzels op jullie website nieuw?
    Ja, de puzzels op onze website zijn nieuw en zitten in de originele gesealde verpakking.


    [Terug naar boven]


  9. Waarom kan ik geen review schrijven?
    Om een review te kunnen schrijven moet u ingelogd zijn. U kunt inloggen/een account creeëren door rechtsboven in uw scherm op 'inloggen' te klikken of door op 'inloggen' te klikken nadat u op 'review' heeft geklikt.

    [Terug naar boven]


  10. Ik heb een puzzel gevonden op jullie website via Google, maar nu lukt het niet om hem te bestellen. Wat gaat er mis?

    De link die u via Google heeft gevonden is vermoedelijk een oude en daardoor niet meer werkzame link (helaas is Google niet altijd up-to-date). Het kan zijn dat de puzzel niet meer leverbaar is (dwz door de fabrikant uit productie genomen), of dat de puzzel verplaatst is naar een andere categorie. Ook kan het zijn dat de puzzel in verband met een zeer lange levertijd niet meer wordt getoond op onze website.

    Als u contact met ons opneemt via het contactformulier dan kunnen wij voor nakijken of de puzzel nog leverbaar is.



    [Terug naar boven]